جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بورس و ادامه جو خنثی در بازار | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۹۴۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
بورس و ادامه جو خنثی در بازار | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ دی ۱۴۰۲)
بازار سرمایه که پس از ۵ روز کاری، روز گذشته کمی سبزپوش شد، در جریان معاملات امروز (۱۸ دی ۱۴۰۲) بار دیگر به رنگ قرمز درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر چند افت شاخص کل بورس امروز ناچیز بود، اما با این حال نزدیک به ۸۰۰ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و در جایگاه ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هموزن نیز همسو با شاخص کل افت کرد و ۴۱۹ واحد منفی را به ثبت رساند. شاخص فرابورس، اما ۴ واحد مثبت شد.

نماد‌های گروه پتروشیمی شامل شبندر، شپدیس، شپنا و شتران امروز توانستند خوش بدرخشند و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بگذارند.

اما در مقابل نماد‌های خودرو، کگل و اخابر تاثیرگذاری منفی بیشتری نسبت به سایر نماد‌های بورسی بر شاخص اصلی بازار داشتند.

در پایان وقت معاملات امروز، ۶۸ درصد نماد‌ها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

بورس و ادامه جو خنثی در بازار | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ دی ۱۴۰۲)

ارزش معاملات بازار نیز امروز به حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها خریدار ۳۳ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها شدند.

هر ساله با شروع فصل بررسی بودجه در صحن مجلس، بازار سرمایه نیز با بررسی جوانب و بخش‌های اثرگذار آن بر خود، روند مثبت یا منفی را در پیش می‌گرفت، اما امسال چنین اتفاقی را شاهد نبودیم و بازار در روندی خنثی قرار داشت.

با این حال وزارت اقتصاد مدعی است بودجه سال آینده به نحوی بسته شده که هیچ سیگنال منفی به بازار سرمایه مخابره نکرده است و بلکه بر خلاف آنکه بازار در سال‌های گذشته در زمان انتشار اخبار بودجه واکنش منفی از خود نشان می‌داد، امسال روند متعادلی را دنبال کرد.

اما به نظر می‌رسد وجود روند متعادل در بازار نه فقط از جانب اخبار بودجه‌ای بلکه وزن بیشتر آن به رکود بازار‌های مالی در چند ماه اخیر در کشور بستگی دارد. رکودی که دامن بورس را نیز گرفت. به گونه‌ای که سهام‌داران عمده و خرد را نه در کفه فروشندگان قرار داد و نه در کفه خریداران.

با این حال به نظر می‌رسد با تکانه‌های ضعیف در بازار‌هایی همچون دلار، خودرو و مسکن، به مرور شاهد به جنب و جوش درآمدن بازار سرمایه در روز‌های آینده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->